Zapraszamy do poznania „Efektu S” Massey Ferguson

Wystarczy chwilę spojrzeć na nową serię MF 6700S by doznać uczucia „deja vu” – poza numerem porządkowym nowej serii, konstrukcja i wygląd ciągnika są podobne do innych ciągników pokolenia „X700” Massey Ferguson, i nic nie zapowiada zmian.

Porównanie nowej serii MF 6700S do MF 6600 byłoby błędem. Wprawdzie design MF 6700S nawiązuje do stylistyki innych modeli, jednak główne zmiany nie są dostrzegalne gołym okiem.

Dostępne modele (naciśnij tabelę aby ją powiększyć):

Co wyróżnia nową serię MF 6700S?

  • 200 KM – najmocniejszy czterocylindrowy ciągnik rolniczy na świecie.
  • Zwinność małego ciągnika połączona z dużą masą i mocą.
  • Najmniejszy promień skrętu dla ciągnika rolniczego o mocy do 200 KM – zwrotność i zwinność.
  • Wysokie zdolności terenowe, przyczepność poprzez wykorzystanie najlepszych rozwiązań Massey Ferguson, w tym sprawdzonych napędów i niedoścignionych przekładni.
  • Łatwość współpracy z ładowaczami czołowymi – nowy wyznacznik w tej klasie mocy.
  • Dostępny z najlepszymi na świecie przekładniami napędowymi – dla szerokiego zakresu zastosowań: Dyna-4, Dyna-6 i Dyna VT.
  • MF 6700 S – to ciągnik o szerokim zakresie wyposażenia – od Essential do Exclusive + wiele dodatkowych rozwiązań – wszystko po to, aby idealnie odpowiadał Państwa wymaganiom.
  • Wyjątkowy stosunek mocy do masy – co zapewnia wyjątkową wydajność, oszczędność i wysoką wszechstronność: jest to idealny ciągnik dla średnich i dużych gospodarstw tradycyjnych, mlecznych, warzywniczych, jak też przedsiębiorstw i różnego rodzaju firm.

Ciągnik Massey Ferguson 6718S został nagrodzony tytułem „Machine of the Year 2017” – w kategorii ciągnik o średniej mocy!

Nowy design MF serii 6700S – model 2018

Massey Ferguson w serii 6700 S wprowadza najnowszy czterocylindrowy silnik AGCO Power w przedziałach mocy będących dotąd domeną traktorów sześciocylindrowych.

Przy maksymalnej mocy 200 KM (z Power Management Engine EPM) w MF 6718 S, Massey Ferguson zapewnia najwyższą wydajność ciągnika czterocylindrowego jaki obecnie jest na rynku. Wszystkie modele MF serii 6700S wykazują doskonały stosunek mocy do masy, co umożliwia ich wszechstronne zastosowanie.

Wszystkie elementy wymagające obsługi umieszczono pod maską z zachowaniem jak najlepszego dostępu serwisowego. Kształt i umieszczenie rury wydechowej nie ogranicza widoczności z kabiny, natomiast duży zbiornik paliwa nie zmniejsza prześwitu, ma łatwy dostęp i zapewnia długi okres pracy.

Zoptymalizowany system sterowania wtrysku paliwa typu common rail wraz z trzecią generacją technologii SCR (w tym katalizator DOC) ograniczają emisję cząstek stałych (PM), a także bez problemu pozwoliły spełnić najwyższe europejskie i światowe wymagania czystości spalin. Wszystkie te systemy są bezobsługowe i pozwalają zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy i czasu!

System EPM (Engine Power Management) jest teraz dostępny we wszystkich modelach MF serii 6700 S – zapewnia zastrzyk dodatkowej mocy przeznaczony do rozwiązania trudności – np. podczas transportu czy przy pracy z WOM. Zaawansowany elektroniczny system sterowania silnikiem i skrzyni biegów automatycznie uwalnia dodatkową moc w sposób niemal niezauważalny. Dzięki temu rozwiązaniu bez przeszkód ciągnik poradzi sobie z bardziej wymagającymi narzędziami by osiągnąć wyższe efekty pracy, np. efektywnego transportu towarów. Dodatkowa moc jest zawsze tam, gdzie jest to potrzebne – do 200 KM w MF 6718S.

EPM przenosi ciągniki czterocylindrowe do sfery zastosowań zarezerwowanych wcześniej dla ciągników sześciocylindrowych. Natomiast kiedy jest potrzebna zwrotność i lekkość, MF 6700 S wyłania się jako wyraźny zwycięzca.

Seria MF 6700S jest najlepszym przykładem wysiłków Massey Ferguson włożonych w celu udoskonalenia wydajności technologii paliwowej common rail oraz odpowiedzią na specyficzne potrzeby właścicieli ciągników w tej klasie mocy. Elektroniczny system sterowania układu paliwowego oblicza precyzyjnie ilości dawek paliwa wymaganego przez silnik w każdym momencie, w zależności od obciążenia i rodzaju wykonywanej pracy. Turbosprężarka natomiast dba o zachowanie wysokiej mocy i najlepszej reakcji silnika przy każdej prędkości obrotowej wału korbowego. Rezultat: optymalne spalanie przy czystszej, bardziej wydajnej i niezawodnej pracy silnika, który generuje wysoki moment obrotowy już od najniższych obrotów.

Przekładnie napędowe Massey Ferguson serii 6700S

Massey Ferguson proponuje Państwu w serii 6700S trzy przekładnie napędowe do wyboru: Dyna-4, Dyna-6 lub Dyna-VT. Dopasuj swój ciągnik do indywidualnych wymagań!

Przekładnia napędowa Dyna-4

Dostępna w podstawowych wersjach MF 6712S, MF 6713S, MF 6714S i MF 6715S, przekładnia 16×16 Dyna-4 posiada cztery prędkości w każdym z czterech zakresów, wszystkie biegi załączane są bez konieczności pedału sprzęgła. Prędkości Super-pełzające dostępne są jako opcja.

dyna4przekladnia

Przekładnia napędowa Dyna-4 jest łatwo obsługiwana i kontrolowana dzięki unikalnemu rozwiązaniu Massey Ferguson: za pomocą dźwigni Power Control, umieszczonej po lewej stronie kierownicy i dzięki dźwigni zmieniającej przełożenia, umieszczonej na prawej konsoli. Wszystkie funkcje przekładni napędowej mogą być łatwo kontrolowane bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Wszystkie informacje o wybranym zakresie przełożeń są odczytywane z deski rozdzielczej. W celu zapewnienia sprawnego działania przekładni w standardzie wyposażenia znajduje się także funkcja Speedmatching.
Podczas zmiany zakresu, funkcja Speedmatching automatycznie dobiera najbardziej dopasowane do prędkości jazdy ciągnika przełożenie przekładni napędowej Dyna-4.

Przekładnia napędowa Dyna-6

Przekładnia napędowa Dyna-6 proponuje Państwu wszystkie podstawowe funkcje, takie jak obsługiwana lewą ręką dźwignia przekładni nawrotnej Power Control AutoDrive, obsługa prawą ręką, Speedmatching i progresywne uruchamianie przekładni nawrotnej.

Dyna-6 jest standardowo wyposażona w tryb Eco, który optymalizuje prędkość obrotową silnika do maksymalnych prędkości jazdy i sprawia, że prowadzenie ciągnika jest cichsze a zużycie paliwa mniejsze. Dyna-6 oferuje sześć Powershift (półbiegów) w każdym z czterech zakresów – wszystko to dla ułatwienia pracy w polu i w transporcie. W sumie przekładnia oferuje 24 prędkości w obu kierunkach, to oznacza pewność dopasowania pracy ciągnika do praktycznie każdej operacji. Maksymalna prędkość ciągnika wynosi 40 lub 50 km/h*. Dyna-6 może być zamontowana w bardziej wydajnych i ekskluzywnych wersjach MF 6713S, MF 6714S, 6715S MF, MF 6716S i MF 6718S.

Przekładnia napędowa Dyna-VT

System Zarządzania Mocą Silnika (EPM) jest teraz dostępny z przekładnią Dyna-VT. EPM to system, poprzez który ciągnik reaguje automatycznie do obciążenia i sam dostosowuje układ napędowy by dać dodatkową moc i moment obrotowy, gdy są one najbardziej potrzebne. Dyna-VT jest najbardziej zaawansowaną i najlepszą przekładnia napędową na rynku – przeznaczona do ciągników pracujących w wyjątkowo trudnych warunkach – np. przeznaczonych do transportu czy pracą z WOM. Skrzynia ta dostępna jest w najbardziej ekskluzywnych wersjach MF serii 6700S.

Dyna VT – zalety:

  • 0,03 do 40 km/h lub 50 km/h*
  • 40 km/h Super Eco lub 50 km/h Super Eco*
  • Wybór między dwoma zakresami prędkości optymalizuje moment obrotowy dla różnych prac.
  • Sterowanie za pomocą pedału gazu, dźwigni lub tryb automatyczny.
  • Tempomat SV1/SV2
  • Monitor niskich obrotów silnika Supervisor optymalizuje moc pod różnymi obciążeniami.
  • Układ Dynamic Traktor Management (DTM) utrzymuje zdefiniowaną prędkość jazdy automatycznie dopasowując moc (prędkość obrotową silnika) w zależności od obciążenia.
  • Funkcja Active Stop.
  • Włączanie/wyłączanie turbo sprzęgła
  • Regulacja płynności działania przekładni nawrotnej.
  • Regulacja płynności działania pedału gazu.
  • Przejście z jednej zapamiętanej prędkości jazdy do drugiej (SV1 i SV2).
  • Przestawienie przekładni do pozycji neutralnej w przypadku użycia pedału hamulca.

Moc ciągnika niewiele znaczy, jeśli nie można jej przenieść do miejsca, gdzie ma to znaczenie: grunt. Massey Ferguson włożył wiele wysiłków, pracy i badań by zapewnić o swojej przewadze w tej kategorii ciągników. Tak naprawdę MF jest pionierem w dziedzinie znakomitej trakcji przy stosunkowo niewielkiej masie i wysokiej mocy maksymalnej – odpowiadającej ciągnikom 6-cylindrowym.

MF 6700 S posiada doskonały stosunek mocy do masy (45% przód i 55% tył), przez co swobodnie można przenieść wiele zastosowań z ciągników o sześciu cylindrach, przy jednoczesnym uzyskaniu większej zwinności.

Szeroki wybór rozmiarów opon i balastów dostępnych dla MF 6700 S oferuje tym lepszą przyczepność i niższe zagęszczanie gleby.

Konstrukcja ciągnika zapewnia wysokie osiągi podczas zastosowaniach transportowych plus maksymalną ochronę gleby i zmniejszenie nacisku na podłoże w uprawie, np. orce czy podczas siewu.

Optymalny rozstaw osi i doskonały stosunek mocy do masy zapewniają maksymalną stabilność dla poprawy trakcji oraz bezpieczeństwa i ochrony gleby. Podczas ciężkich prac polowych niezaprzeczalnie pracę ułatwi odpowiedni balast.

Massey Ferguson serii 6700S ma możliwość współpracy z oponami Trelleborg Progressive TractionTM, które obejmują TM 700, jak również w TM 800 (650 / 65R38). Przypomnijmy, że MF 5610 wyposażony w te znakomite opony dotarł do Bieguna Południowego podczas Antarctica2 Expedition. Tak więc dla prawdziwych znawców i sympatyków marki opony Trelleborg dodają szczyptę ekskluzywności ciągnikom MF.

Im lepiej wyposażony i komfortowy jest ciągnik tym łatwiejsza i bardziej efektywna okazuje się nim praca. Wysoki standard kabiny – to kolejny obszar, w którym MF 6700 S naprawdę wyróżnia się wśród konkurencji: szeroki pakiet wyposażenia standardowego, jak też wyposażenie dodatkowe pozwolą dopasować ciągnik do oczekiwań jego operatora. Dajemy Ci możliwość wyboru (w zależności od poziomu komfortu i wyposażenia) spośród trzech standardów kabiny: Essential, Efficient, Exclusive.

ESSENTIAL – prosty i intuicyjny design ułatwiający obsługę

Essential to podstawowy pakiet wyposażenia ciągników MF serii 6700S, ale nic nie jest w nim podstawowe. Posiada wszystkie najważniejsze elementy jakich można spodziewać się w ciągniku Massey Ferguson a sterowanie jest łatwe i intuicyjne. Łatwość obsługi i uniwersalność sprawiają, że żadna praca nie stanowi przeszkody.

Dostępny we wszystkich ciągnikach MF 6700S. Intuicyjne rozmieszczenie przyrządów zapewnia najwyższą wydajność w każdym czasie i we wszystkich pracach. Podstawowa konsola obsługowa w kabinie posiada wszystkie najczęściej używane przyciski i przełączniki. Każdy przyrząd jest jasno określony i ergonomicznie umieszczony, zapewniając w ten sposób szybki i łatwy dostęp. Na prawym słupku umieszczono rzadziej używane przełączniki oraz włączniki świateł roboczych i stacyjkę.

ESSENTIAL z kabiną panoramiczną

Ciągniki MF serii 6700S z kabiną panoramiczną zapewniają nieograniczone pole widzenia na prawą stronę w celu uzyskania bezpieczeństwa i wydajności podczas pracy z maszynami pracującymi z boku. Szeroka, jednoelementowa szyba wykonana z poliwęglanu jest niesamowicie twarda i chroni operatora przed odłamkami, które mogą być wyrzucone przez maszynę pracującą na poboczu. Specjalna powłoka chroniąca przed zarysowaniem oraz dedykowana wycieraczka i spryskiwacz dbają o zachowanie dobrej widoczności we wszystkich warunkach.

Dla władz lokalnych i do pracy na drogach, kabina może być wyposażona w dodatkowe uchwyty i okablowanie do sygnalizacji i oświetlenia ostrzegawczego. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat ciągników Massey Ferguson z kabiną panoramiczną i ich wyróżniających się cech, prosimy skontaktować się ze Sprzedawcą maszyn Massey Ferguson. Więcej informacji znajdą Państwo również w prospekcie dotyczącym maszyn Massey Ferguson do zastosowań komunalnych.

EFFICIENT

Efficient jest jednym z dwóch pakietów wyposażenia ciągników Massey Ferguson serii 6700S. Jego przeznaczeniem jest zapewnić funkcjonalność mającą zwiększyć wydajność i efektywność pracy operatora.

Dzięki pakietowi Efficient operator może pracować szybciej, w ergonomicznym i solidnym wnętrzu, z większą dokładnością oraz przede wszystkim w komfortowych warunkach. Pakiet Efficient zapewnia kluczowe elementy będące mieszanką prostoty i łatwości w użyciu. Wszystkie przyciski funkcyjne są pogrupowane w sekcje umieszczone na podłokietniku.

W skład pakietu Efficient wchodzi:

  • Podłokietnik Command Control z dźwignią przekładni napędowej w kształcie litery T
  • Dźwignia rewersu Power Control
  • Automatyczny fotel pneumatyczny
  • Amortyzacja przedniej osi Quadlink
  • Klimatyzacja
  • 4 rozdzielacze elektro-hydrauliczne kontrolowane joystickiem oraz przełącznikami Fingertip

Wyposażenie dodatkowe / opcjonalne:

  • Hydrauliczna amortyzacja kabiny OptiRide Plus
  • Amortyzowany fotel SuperDeluxe
  • Automatyczna klimatyzacja
  • Zintegrowany przedni podnośnik z wałkiem WOM
  • System SpeedSteer
  • Auto-Guide™ 3000 z trybem Go
  • System telemetryczny AgCOMMAND™
  • Elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka
  • Wałek WOM 1000 Eco zamiast 540 Eco
  • i wiele innych

EXCLUSIVE

Exclusive to połączenie wszechstronności z najwyższą specyfikacją dostępnych rozwiązań Massey Ferguson – przeznaczony dla klientów poszukujących ciągnika o zaawansowanym wyposażeniu pod względem ergonomii, komfortu i automatyki.

Pakiet ten skierowany jest dla bardziej wymagających, dużych gospodarstw, gdzie rolnik poszukuje bardziej zaawansowanych funkcji, pozwalających na uzyskanie wymiernych korzyści i najwyższych efektów prowadzonej działalności.

W skład pakietu Exclusive m.in. wchodzi:

  • Podłokietnik z joystickiem Multipad
  • Unikalna dźwignia rewersu PowerControl
  • Amortyzacja przedniej osi QuadLink
  • Automatycza klimatyzacja
  • Mechaniczna amortyzacja kabiny
  • Amortyzowany fotel kierowcy SuperDeluxe
  • Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
  • Konsola Datatronic4
  • Zintegrowany przedni podnośnik
  • System telemetryczny AGCOMMAND™
  • 4 rozdzielacze elektro-hydrauliczne sterowane za pomocą joysticka i przełączników FingerTip

Wyposażenie opcjonalne:

  • 2 dodatkowe pary wyjść hydraulicznych z tyłu
  • Auto-Guide™ 3000
  • Układ kierowniczy SpeedSteer
  • Zintegrowany przedni wałek WOM
  • i wiele innych

MF 6700S został zaprojektowany by spełnić wymagania i sprostać możliwościom dużych ciągników sześciocylindrowych. Potężna hydraulika i mocny TUZ, jakie oferuje MF serii 6700S, pozwalają w łatwy sposób obsługiwać ciężkie maszyny a zwarta, mocna konstrukcja stwarza nowy standard pracy z ładowaczami czołowymi w naprawdę trudnych warunkach.

Tylny podnośnik i układ zawieszenia

Tylny podnośnik MF serii 6700S posiada udźwig do 9600 kilogramów. Tylne łączniki są wyposażone w hydrauliczny układ dekompresji do łatwego odłączenia narzędzi.

Przedni podnośnik

Zawieszenie ciężkich narzędzi umożliwia także przedni podnośnik o sile do 3200 kg.

Pełna kontrola ciągnika w jednym ręku

MF 6700 S jest wyposażony w wiodący w branży elektroniczny mechanizm sterowania (ELC) podnośnika jako standard. System ELC zapewnia dokładną regulację głębokości pracy, a także dokładniejsze kopiowanie terenu by zapewnić optymalne dociążenie, trakcję oraz wydajność dzięki redukcji poślizgu kół, zużycia opon oraz zużycia paliwa. Przyciski wbudowane w podłokietnik pozwalają kontrolować wszystkie podstawowe funkcje podnośnika takie jak opuszczanie/podnoszenie, ustawienie głębokości pracy a także blokadę podnośnika. Pozostałe funkcje, czyli: szybkie zagłębianie, czułość podnośnika a także prędkość podnoszenia oraz opadania proporcjonalna do obciążenia są umieszczone na przejrzystym panelu znajdującym się na prawym słupku kabiny. Pełna kontrola podnośnika z tylnych błotników po obu stronach ciągnika jest szczególnie pomocna podczas zaczepiania maszyn.