Wał pierścieniowy zębaty Prismenwalze® jest nierozerwalnie związany z nazwiskiem Güttler. Od samego początku ustalał normy i ma ogromne znaczenie w chroniącej glebę uprawie i zachowaniu jej właściwej struktury.

Budowa wałów polowych nie była właściwie nigdy naszym zamiarem. Zmieniające się warunki skłoniły Fritza Güttlera do szukania nowych rozwiązań dla swojej wizji idealnej warstwy siewnej. Dzisiejszy obraz firmy to długi proces zdobywania wiedzy i stały rozwój.

Produkty Firmy Güttler

Szczegółowo przemyślana konstrukcja uzasadnia wieloletni standard Firmy Güttler

Przystawka z zębami

  • stabilna rama prowadząca z profilu 80 x 50 mm
  • 3-belkowa do dużego przebiegu i wysokiej stabilności
  • mocne płyty boczne w wyposażeniu seryjnym.

Mocne zęby o przekroju 45 x 12 mm

  • odporne o długim okresie użytkowania
  • duże przejście pod ramą 460 mm
  • stroma pierś zębów, wyciąga mniej słomy i kamieni na powierzchnię.

Nasadki ochronne łożysk

  • wykorzystane są tu podwójnie uszczelnione łożyska kulkowe
  • łożyska w maszynach w zawieszeniu czołowym są jednak często narażone na ekstremalne zanieczyszczenie
  • z tego powodu są one zaopatrzone w dodatkową nasadkę ochronną.

Tarczowe oprawy łożys

  • oprawy łożysk na ramach wałów są
  • wytłoczone i mają podwójne ścianki
  • W ten sposób uzyskuje się stabilne części, maksymalnie odporne na skręcenie.

Wieże czteropunktowe

Nasze czteropunktowe wieże zapewniają regulację wysokości przegubowego łączenia.
Jest to konieczne, ponieważ przednia hydraulika w ciągnikach jest bardzo  zróżnicowana.

Pierścienie 45-ki

Pierścienie 45-ki naciągnięte są osiowo na na walec ze stali sprężynowej, co zapewnia długotrwałą użytkowość .W przypadku konieczności naprawy naprężenie montażowe można przywrócić w każdym warsztacie, nie potrzebne są do tego żadne specjalne narzędzia.

Pierścienie 56-ki

Podzielone pierścienie z odpornego żeliwa sferoidalnego zaciśnięte są na osi 140×140 za pomocą 4 śrub. W przypadku pęknięcia pierścienia, można go dzięki temu bardzo szybko wymienić, bez konieczności rozkładania wału na części.