Nowa seria ciągników rolniczych Massey Ferguson 5600

Twarde i przygotowane do ciężkich prac: nowe ciągniki Massey Ferguson serii 5600 są uniwersalne i umożliwiają wykonanie nawet najcięższych prac w każdym gospodarstwie. Te wielozadaniowe i nowoczesne ciągniki spełniają wszystkie stawiane im wymagania. Nowe modele oferują więcej dostępnej mocy – od 85 KM do 130 KM. To co wyróżnia nowe ciągniki MF 5600 to nowoczesny design oraz najlepsze „geny” z wcześniej produkowanych ciągników serii 5400. Nowa kabina zastosowana w ciągnikach tej serii jest jeszcze bardziej komfortowa i przestronna.

Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich to nagroda, jaka przyznawana jest, po wnikliwej ocenie przez Sąd Konkursowy składający się z wybitnych specjalistów odpowiednich dziedzin, najbardziej nowoczesnym i innowacyjnym produktom. Złoty Medal MTP jest potwierdzeniem doskonałości produktu.

Jury konkursu pod przewodnictwem prof. dr hab. Grzegorza Skrzypczaka, rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu przyznało Złoty Medal ciągnikowi Massey Ferguson 5612 wyróżniając właśnie ten model jako reprezentanta serii MF 5600.

Dlaczego warto kupić ciągnik Massey Ferguson 5600?

Modele ciągników rolniczych Massey Ferguson z serii 5600

Silnik AGCO POWER 3-cylindrowy

Silniki AGCO POWER są skonstruowane specjalnie do zastosowań w rolnictwie, każdy silnik jest zbudowany, aby wytrzymać najtrudniejsze i najbardziej wymagające zastosowanie. Wydajności jest uzyskiwana dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i imponującej mocy. Nowy silnik w pełni spełnia wymagania dotyczące emisji spalin, a dzięki nowej zwartej konstrukcji zapewnia łatwy dostęp do chłodnicy. Kompaktowa budowa silnika umożliwia zastosowanie obniżonej maski, a przez to uzyskanie lepszego pola widzenia. Operator ma nieporównywalne pole widzenia zarówno na drodze publicznej , na polu jak i podczas pracy z ładowaczem czołowym.

3-cylindrowe silniki z układem Common Rail specjalnie przygotowane dla ciągników MF serii 5600 posiadają wyjątkowo zwartą konstrukcję, dzięki czemu pojemność zbiornika na paliwo jest duża, a przez to możliwe jest przepracowanie większej liczby godzin bez konieczności tankowania. Obliczając precyzyjnie wymaganą dawkę paliwa przez silnik, która może być podana w każdej chwili, układ zapewnia optymalne spalanie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu czystej i niezawodnej mocy.

Bezobsługowo

Układ zastosowany na silniku zapewnia redukcję emisji zanieczyszczeń i jest całkowicie bezobsługowy. Dzięki katalizatorowi utleniającemu (doc) nie nastąpi zapchanie układu. Spaliny dostają się do katalizatora, który utlenia tlenek węgla oraz lotne węglowodory, co zmniejsza emisję szkodliwych substancji. Wydajność katalizatora DOC zapewnia optymalne działanie silnika we wszystkich zastosowaniach. Katalizator DOC jest tak umieszczony , że nie przesłania dostępu do innych podzespołów ciągnika.

Silnik AGCO POWER 4-cylindrowy

AGCO POWER zyskał godną pozazdroszczenia reputację wiodącego producenta silników rolniczych. Wiedza wynikająca z ponad 70 letniego doświadczenia została ostatnio wsparta ogromny inwestycjami w inżynierię produkcji. Główny nacisk położono na badania i rozwój zgodnie z najnowszymi trendami panującymi w technice by uzyskać najbardziej zaawansowana, wydajna i niezawodna jednostkę napędową, która jest podstawą każdego ciągnika Massey Ferguson.

Cztero cylindrowy silnik o pojemności 4.4 litra wyprodukowany przez AGCO POWER jest dostępny z mocą od 110 do 130 KM. Model ten posiada zaawansowany moduł elektroniczny współpracujący z układem Common Rail w połączeniu z czteroma zaworami na każdy z cylindrów pozwala efektywnie zarządzać procesem spalania by optymalnie wykorzystać każdy gram paliwa.

Prosta konstrukcja bezobsługowego katalizatora DOC w połączeniu z selektywnym układem redukcji zanieczyszczeń drugiej generacji (SCR) pozwała spełnić nawet najostrzejsze normy emisji spalin.

Doświadczenie zdobyte dzięki naszemu systemowi telemetrycznemu AGCOMMAND pokazują ze większość ciągników pracuje od 12% nawet do 30% czasu na biegu jałowym. Dlatego nowy automatyczny system obniża obroty silnika na biegu jałowym. Z 850 obr./min do 750 obr./min w momencie gdy dźwignia Power Control znajduje się położeniu neutralnym oraz hamulec postojowy jest zaciągnięty. Rozwiazanie to pomaga to zaoszczędzić paliwo.

Przekładnia „Dyna4” Massey Ferguson 5600

Imponujące osiągi i efektywna konstrukcja przekładni napędowej Dyna-4 oferuje niezrównaną wydajność, kontrolę i komfort . Wytrzymała przekładnia napędowa Dyna-4, stosowana w całej serii ciągników jest coraz silniejsza.

Przekładnia napędowa Dyna-4 jest łatwo obsługiwana i kontrolowana dzięki unikalnemu rozwiązaniu Massey Ferguson: za pomocą dźwigni Power Control, umieszczonej po lewej stronie kierownicy i dzięki dźwigni zmieniającej przełożenia, umieszczonej na prawej konsoli. Wszystkie funkcje przekładni napędowej mogą być łatwo kontrolowane bez konieczności wciskania pedału sprzęgła . Wszystkie informacje o wybranym zakresie przełożeń i o przełożeniu Dynashif są odczytywane z deski rozdzielczej. W celu zapewnienia sprawnego działania przekładni w standardzie wyposażenia znajduje się także funkcja Speddmatching.

Podczas zmiany zakresu, funkcja Speedmatching automatycznie dobiera najbardziej dopasowane do prędkości jazdy ciągnika przełożenie Dynashift (półbieg) przekładni napędowej Dyna-4.

Wybór odpowiedniej prędkości jazdy dopasowanej do określonej pracy jest niezwykle komfortowy, dzięki dźwigniom zmiany biegów umiejscowionym wygodnie po obu stronach fotela operatora, zapewniającym swobodne zajmowanie pozycji na fotelu operatora podczas wsiadania i wysiadania z ciągnika. Jednotarczowe suche sprzęgło gwarantuje natomiast łatwość obsługi i niskie koszty serwisowe.

Przekładnia „Dyna6” Massey Ferguson 5600

Dynamiczne osiągi są uzyskiwane w połączeniu z przekładnią napędową Dyna-6. Odtąd ta przekładnia napędowa Semi – powershift, której niezawodności nie trzeba już udowadniać, jest jeszcze bardziej przyjazna w obsłudze.

Najlepsza z Dostępnych na rynku, przekładnia napędowa Dyna-6 łączy bez wysiłkową obsługę wraz z całkowitą efektywnością, aby umożliwić operatorowi przeżycie nadzwyczajnego doświadczenia.

Przekładnia napędowa Dyna-6 proponuje państwu wszystkie podstawowe funkcje, takie jak obsługiwana lewą ręką dźwignia przekładni nawrotnej Power Control AutoDrive, obsługa prawą ręką, Speedmatching i progresywne uruchamianie przekładni nawrotnej. Od teraz przekładnia jest dostępna z systemem Engine Power Management.

Mogą Państwo wykorzystać wyróżniającą elastyczność zmiany przełożeń Powershift w szerokim zakresie prędkości, aby uzyskać optymalną wydajność podczas pracy polowych. A wszystko to z możliwością zmiany przełożeń Dynashift pod obciążeniem, bez użycia sprzęgła.

Dyna-6 jest standardowo wyposażona w tryb Eco, który optymalizuje prędkość obrotową silnika do maksymalnych prędkości jazdy i sprawia, że prowadzenie ciągnika jest cichsze a zużycie paliwa mniejsze.

Układ hydrauliczny i napęd W.O.M.

Kluczem do niezawodności ciężko pracujących maszyn jest wybranie takiego ciągnika, który spełnia wymagania nowoczesnych maszyn i narzędzi oraz wykorzystuje ich pełny potencjał w wielu pracach rolniczych. Ciągniki rolnicze MF serii 5600 charakteryzują się dużym udźwigiem tylnego podnośnika, wydajnym układem hydraulicznym i dającym pełną swobodę działania napędem W.O.M

Wydatek oleju wynoszący 58 litrów/minutę jest dostępny dla tylnego podnośnika zewnętrznych funkcji hydraulicznych . Taki wydatek oleju i ciśnienie umożliwiają współpracę z ciężkimi maszynami lub maszynami napędzanymi hydraulicznie.

Nowość: zsumowany wydatek 100 litrów na minutę.
Wystarczy nacisnąć na jeden przycisk , by połączyć wydatki i uzyskać łącznie 100 l/min. Tak wysoki wydatek umożliwia uzyskanie mocy i szybkości w przepadku współpracy ładowaczem czołowym lub zasilania maszyn przez tylne wyjścia hydrauliczne.

Wysoka sprawność napędu W.O.M.

Prosta budowa umożliwia uzyskanie maksymalnego przeniesienia mocy. Wybór prędkości obrotowej napędu W.O.M. odbywa się elektrohydraulicznie. Przełączniki obsługowe zostały wygodnie umieszczone na słupku kabiny ciągnika.

Uruchamianie napędu W.O.M.

Elektrohydrauliczna obsługa napędu W.O.M. odbywa się za pomocą bezpiecznego 3-pozycyjnego przełącznika (On, Off i blokada/hamulec W.O.M.). Standardowo na tylnym błotniku zamontowano również przyciski obsługowe włączania i wyłączania napędu W.O.M.

  • Niezależne obroty 540/540 ECO/1000 w wyposażeniu standardowym.
  • Obroty W.O.M. 540 ECO są osiągane przy obrotach silnika 1560 obr./min. Dzięki czemu umożliwiają uzyskanie mniejszego zużycia paliwa i niższych kosztów.
  • Elektrohydrauliczne przełączniki wyboru zapewniają optymalną wygodę dla operatora.
  • NOWY przycisk STOP/START napędu W.O.M. umieszczony na tylnym błotniku umożliwia operatorowi bezpieczne obsługiwać maszynę zaczepioną do ciągnika.
  • NOWA Automatyka napędu W.O.M. w wyposażeniu standardowym . Napęd W.O.M. będzie automatycznie włączany lub wyłączany w zależności, czy tylny podnośnik będzie uniesiony czy opuszczony.
  • Opcjonalny przedni napęd W.O.M.

Tylny podnośnik MF Massey Ferguson 5600

Zarówno przedni jak i tylna oś ciągników MF serii 5600 zostały zaprojektowane specjalnie do cięższej pracy, by z łatwością sprostać nawet najtrudniejszym zadaniom. Budowa tylnej osi zapewnia solidną, sztywną i bezpieczną lokalizację dla hamulców, mechanizmu różnicowego, sprzędła napędu na koła oraz napędu W.O.M.

Specjalistyczny trzypunktowy tylny podnośnik
Tylny podnośnik został specjalnie zoptymalizowany do wielkości ciągnika. Oferuje on imponujący udźwig 4300 kg, co oznacza, że może z łatwością podnieść nawet ciężkie maszyny. W pełni regulowane wieszaki oraz wytrzymałe stabilizatory zapewniają prawidłowe zamocowanie i ustawienie maszyny zawieszanych jak i pozawieszanych.

Wiodące w branży rozwiązanie: Elektroniczne sterowanie tylnym podnośnikiem (EHR) w standardzie.

Najnowszy układ EHR zapewnia precyzyjne i elastyczne sterowanie funkcjami tylnego podnośnika, zapewniając precyzyjną kontrolę głębokości pracy maszyny oraz wysokości ich zawieszenia.

Obsługa jest przeprowadzana za pomocą specjalnej „myszki” i prostego panelu, które zapewniają wygodną i prostą kontrolę tylnego podnośnika

Użyteczna funkcja aktywnej kontroli w czasie transportu wchodzi w zakres standardowych funkcji. Zewnętrzne przyciski obsługowe do podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika zostały umieszczone na prawym i lewy m błotniku.

„Myszka” układu EHR został umieszczona specjalnie po prawej stronie operatora, aby zapewnić szybki i łatwy dostęp, umożliwiając precyzyjną kontrolę głębokości pracy oraz podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika.

Elektroniczny panel sterowania umożliwia prostą regulację funkcji tylnego podnośnika dla uzyskania zwiększonej wydajności.

Obsługiwane funkcje:

  • Funkcja Pozycji/Funkcja Mieszana „Intermix” / Funkcja siły uciągu – dla precyzyjnej pracy z każdym typem maszyn.
  • Kontrola szybkości opuszczania tylnego podnośnika – dla optymalnej wydajności i bezpieczeństwa , układ posiada również blokadę pozycji.
  • Maksymalna wysokości podnoszenia – regulacja wysokości podnośnika umożliwia ochronę przegubowych wałków napędowych, zabezpiecza zarówno ciągnik jak i maszynę a także zmniejsza czas poświęcony na zawracanie
  • Funkcje obsługowe Podnoszenia / Opuszczania / Wysokości / Głębokości – pozwalają na precyzyjne ustawienie i kontrolę tylnego podnośnika.
  • Active Control Transport (ATC) – czyli układ aktywnej amortyzacji podnośnika w transporcie zapewnia wytłumianie wstrząsów i drgań tylnego podnośnika podczas transportu ciężkich maszyn zawieszanych dzięki czemu chroni ciągnik oraz poprawia komfort jazdy

Każda funkcja w ciągnikach MF serii 5600 zwiększa ich wszechstronność i wydajność podczas pracy w polu, począwszy od zintegrowanego przedniego podnośnika aż po bezpieczny układ hamulcowy.

Kabina w ciągnikach Massey Ferguson seria 5600

Komfort, przestronność i ergonomia – oto najważniejsze zalety kabiny nowych ciągników MF 5600.

Ciągniki MF serii 5600 oferują dużą wydajność dzięki przestronnej kabinie. Wszystko znajduje się w zasięgu ręki. Przyrządy kontrolne są bardziej zintegrowane z długą konsolą, obsługa przekładni napędowej, układu hydraulicznego i napędu W.O.M. jest dla operatora bardzo łatwa dzięki doskonałemu ich rozmieszczeniu. Na nowej, bardziej smukłej desce rozdzielczej znajduje się cyfrowy wyświetlacz, jasny i funkcjonalny. Operator ma więcej wolnej przestrzeni, jego ruchy są bardziej swobodne, natomiast wygodny fotel zapewnia dodatkowy komfort. Kabina ciągników MF serii 5600 to bezkompromisowe rozwiązanie oferujące dużą stabilność, nawet w trudnych warunkach jazdy.

Deska rozdzielcza

Wskaźniki informacyjne umieszczone na wąskiej desce rozdzielczej dostarczają operatorowi ciągnika bieżących i funkcjonalnych informacji.

Boczny słupek

Rzadziej używane przełączniki obsługowe takich funkcji jak światła, wybór prędkości obrotowej tylnego napędu W.O.M., kontrola tylnego podnośnika i nowy przełącznik sumowania wydatków hydraulicznych zostały umieszczone na prawym słupku kabiny.

Fotel Operatora

Fotel operatora amortyzowany pneumatycznie zapewnia komfort przez cały długi dzień pracy. Jest to bardzo ważny czynnik do osiągnięcia maksymalnej wydajności.

Doskonały dostęp

Znakomity dostęp do kabiny jest możliwy dzięki szeroko otwierającym się drzwiom zarówno z prawej jak i z lewej strony. Kabina została wyposażona w schody wejściowe z pełną regulacją dolnego stopnia.

Ergonomia

Intuicyjne rozmieszczenie przyrządów zapewnia najwyższą wydajność w każdym czasie i we wszystkich aplikacjach. Podstawowa konsola obsługowa w kabinie posiada wszystkie najczęściej używane przyciski i przełączniki. Każdy przyrząd jest jasno określony i ergonomicznie umieszczony, zapewniając w ten sposób szybki i łatwy dostęp.

Joystick

Unikalne rozwiązanie firmy Massey Ferguson: wielofunkcyjny joystick mechaniczny może być połączony z konsolą. Specjalny kształt umożliwia osiągnięcie dużej wydajności podczas sterowania ładowaczem czołowym i jednoczesnej obsłudze przekładni napędowej.

Amortyzacja

Mechaniczny układ amortyzacji wykorzystuje pierścienie przeciwwstrząsowe oraz kombinację sprężyna / amortyzator. Budowa umożliwia kontrolowanie ruchów poprzecznych i pionowych ciągnika oraz oferuje wyjątkowy komfort prowadzenia. Mechaniczna amortyzacja kabiny jest zawsze aktywna, aby zapewnić stałą wydajność i komfort.

Zapoznaj się z wyposażeniem MF serii 5600 – naciśnij link i poznaj szczegóły!

Pakiet wyposażenia Essential MF serii 5600

Pakiet wyposażenia Efficient MF serii 5600

Dane techniczne MF serii 5600

Prospekt o MF serii 5600