Massey Ferguson z dumą prezentuje nową generację kombajnów zbożowych, co oznacza duży krok w kierunku wzrostu wydajności i produktywności dla rolników nastawionych na prawdziwy biznes.

Oferując największą powierzchnię omłotu, największą pojemność zbiornika zboża i najszybszą prędkość rozładunku, IDEAL firmy Massey Ferguson dąży do osiągnięcia znacznego wzrostu wydajności.

Ma być czarny dla wszystkich – kilka szczegółów o kombajnach AGCO IDEAL

Wizualnie, nowe kombinacje kombajnów Fendt i Massey Ferguson można wyróżnić jedynie po logo na bokach maszyny. Zarówno Fendt jak i Massey Ferguson IDEAL wyróżniają natomiast techniczne rekordy.

Według AGCO – IDEAL to nowoopracowany kombajn zbożowy dla największych gospodarstw i przedsiębiorstw. Przy projektowaniu IDEAL szczególny nacisk inżynierowie AGCO położyli na niezrównaną sprawność, wysoką jakość ziarna i słomy, niezawodność, prostą i logiczną eksploatację oraz unikalną technologię czujników i funkcji do ustawiania maszyny.

IDEAL swoje pierwsze żniwa odbędzie w 2018r. ale już dziś – po setkach godzin testów i prac, oraz wielu latach doświadczeń koncernu AGCO w budowie kombajnów – można podejrzewać najlepsze wyniki. IDEAL oferuje trzy modele z silnikami o mocach 451, 538 i 647 KM produkcji AGCO i MAN.

Nowością w kombajnach zbożowych Fendt i Massey Ferguson jest unikalny system omłotu i separacji. Obejmuje on obecnie najdłuższy rotor na rynku o długości 4,84 m i średnicy 600 mm. Przekazy posuwu masy zbożowej, opaski omłotu i łopatki wirnika są usytuowane spiralnie wokół rotora. Kombajny Ideal 8 i 9 współpracują z podwójnym helikalnym mechanizmem omłotu z dwoma rotorami, natomiast Ideal 7 jest jednoślimakową maszyną z jednym rotorem.

Największy zbiornik ziarna, najszybsze opróżnianie

Ideal wyposażony jest w największy zbiornik ziarna dostępny na rynku kombajnów zbożowych. Ma on pojemność 17.100 l (18% większą niż konkurencyjne wysokiej wydajności kombajny zbożowe). Decydującym czynnikiem dla wydajnego łańcucha zbiorów jest najszybsza zdolność opróżniania zbiornika ziarna, a ta w Ideal wynosi 210 l/s (i jest o 32% szybsza od następnego konkurenta). Według AGCO dane te opierają się na porównaniach z sierpnia 2017r.

W celu napełnienia samochodu, Fendt Ideal posiada nową kontrolę ScrollSwing. Dzięki temu rura wysypu może być przemieszczana w przód i w tył za pomocą wielofunkcyjnego joysticka przy pełnym przeciążeniu.

Automatyczne połączanie zespołu tnącego

Kolejna nowość w Ideal – automatyczne podłączanie zespołu tnącego AutoDock. Wystarczy (z kabiny) naciśnięcie odpowiedniego przycisku na terminalu Vario.

System automatycznego połączenie współpracuje z kodem RFID, tak zwanym znacznikiem Ag, który jest dołączony do każdej jednostki tnącej. Dzięki temu kombajn zbożowy automatycznie identyfikuje typ zespołu tnącego. W menu na Varioterminalu 10.4″ kod RFID wywołuje ostatnie ustawienia zespołu tnącego – na przykład wymiary i ustawienia czułości zespołu tnącego, itp. AGCO wyposażył Ideal’a w odpowiedni heder do cięcia: jednostkę tnącą PowerFlow o maksymalnej szerokości roboczej 12,20 m.